Dieta kefirowa – zasady, opinie i efekty

Solidna porcja nabiału jest konieczna, jeśli chcesz mieć mocne kości i zdrowe zęby. To właśnie przetwory mleczne są skarbnicą wapnia, jednak jak się okazuje – to nie jedyna zaleta nabiału. Razem z innymi produktami spożywamy go, aby dostarczyć sobie drogocennych wartości odżywczych oraz dzięki diecie kefirowej – wspomóc oczyszczanie organizmu, jednak aby była bezpieczna, należy ją umiejętnie stosować.

Dieta kefirowa 2w1 – odchudzanie i oczyszczanie

Kefir to skarbnica składników mineralnych takich jak wapń, fosfor oraz witamin z grupy B. Zawiera kwas foliowy i wpływa na pracę układu pokarmowego, wzmaga wydzielanie żółci istotnej w procesie trawienia wspomagając metabolizm. Oprócz tego, kefir jest bogatym źródłem probiotyków, które charakteryzują się działaniem antybakteryjnym. Elementy wchodzące w skład kefiru regulują też florę jelitową, pobudzają perystaltykę jelit, dzięki czemu organizm dużo łatwiej się oczyszcza.

Jak stosować tę dietę, by była bezpieczna?

Jak sama nazwa wskazuje, dieta kefirowa opiera się na spożywaniu nabiału, a głównie kefiru i dań z jego dodatkiem – właśnie dlatego nazywamy ją monodietą. Dla osób, które chcą stracić kilka kilogramów w krótkim czasie, ten aspekt może wydać się zachęcający, ponieważ przekonanie, że na diecie powinno się jeść jak najmniej wciąż jest bardzo powszechne.

Aby dieta była bezpieczna, kefir nie może stanowić podstawy jadłospisu na co dzień. Ten rodzaj odżywiania zaleca się stosować co kilka miesięcy, nie dłużej jak na okres kilku dni, by uchronić się od niedoborów witamin, które dostarczają inne produkty spożywcze. Dietę kefirową najlepiej jest przechodzić w okresie lata. W gorące dni możemy pozwolić sobie na dostarczanie mniejszej ilości kalorii aniżeli w zimie.

Przeciwwskazania i ważne uwagi

Ta monodieta dostarcza małą ilość energii, dlatego osoby stosujące dietę kefirową, na początku jej trwania mogą skarżyć się na bóle głowy, nudności ogólne osłabienie organizmu, senność. Z tego względu należy kontrolować swoje samopoczucie. Lepiej też ograniczyć wysiłek fizyczny.

Zrezygnuj z tego tupu diety, jeśli dotykają Cię problemy związane z układem moczowym. Zbyt wiele białka dostarczanego w tak krótkim czasie, może niekorzystnie wpływać na nerki powodując zastoje lub przyczynić się do powstania kamieni nerkowych.

3 dni dla kefiru

Dieta została zaplanowana na 5 dni, jednak nie pije się tylko kefiru przez cały ten czas (właśnie dlatego, dieta nazywana jest 3 – dniową), a to jeden z wariantów tego rodzaju diety. Istota tkwi w stopniowym i możliwie jak najmniej gwałtownym wdrażaniu jej w życie po to, aby uniknąć szoku dla organizmu spowodowanego restrykcyjną zmianą sposobu odżywiania i uniknąć efektu jo-jo po zakończeniu kuracji.

Ze względu na to, jadłospis przygotowany na pierwszy dzień, powinien opierać się jeszcze nie na kefirze, ale przede wszystkim chudym twarogu. Można też spożywać surowe i gotowane warzywa w małych ilościach, aby przygotować organizm na kolejne dwa dni diety, które będą polegały jedynie na piciu kefiru – za to w takich ilościach, aby nie odczuwać głodu.

Czwartego dnia należy z powrotem włączyć do diety warzywa, np. paprykę, pomidory, brokuły, marchew – nie rezygnując jednak z kefiru. Piąty – ostatni dzień to czas, kiedy jadłospis ponownie rozszerza się o inne produkty i posiłki. Do warzyw dołącza się chude mięso, a kefir zastępuje wodą mineralną.

Dieta kefirowa nr 2

Drugi rodzaj diety kefirowej nie jest tak restrykcyjny, a więc należy spodziewać się nieco innych efektów – z pewnością będzie to mniejszy spadek wagi, ale za to unikniemy pewnych dolegliwości, które mogą wystąpić podczas pierwszych dni trzydniówki.

Ten wariant diety kefirowej nie zakłada całkowitej zamiany tradycyjnych posiłków jedynie na kefir. Możesz przygotować sobie chłodnik z botwinki na bazie kefiru, połączyć kefir z truskawkami i zmiksować tak, aby powstał koktajl. Ugotować rybę lub inne chude mięso na parze, jeść warzywa, które nie zawierają skrobi. Pamiętaj jednak, że taka dieta powinna trwać od 5 do 7 dni.

Kaloryczność i efekty

Dieta kefirowa pomoże w utracie wagi, ze względu na niską kaloryczność przy jednocześnie wysokiej podaży łatwo przyswajalnego białka. Zazwyczaj kefir w 100 gramach zawiera jedynie 50 kcal.

Dostępne są także te o obniżonej zawartości tłuszczu (ok. 35 kcal/100g), jednak podczas tych kilku dni, kiedy tylko jeden produkt ma stanowić podstawę jadłospisu, a nawet zastąpić całkowicie resztę posiłków, rozsądniej jest wybierać kefir w jego standardowej wersji. Warto też czytać etykiety, gdyż może się okazać, że dietetyczny kefir ma mniej tłuszczu, ale za to zawiera inne składniki niepożądane w czasie odchudzania.

Najbardziej widocznym efektem stosowania diety kefirowej jest gwałtowna utrata wagi. Przez kilka dni można zrzucić nawet 3 kilogramy. Ponadto organizm oczyści się z toksyn.

The post appeared first on .

Bądź pierwszy, który skomentuje ten wpis!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.


*