Długowieczność (11 nawyków) – 12 rzeczy, które musisz wiedzieć

Rate this post

Czynniki takie jak dieta i styl życia wpływają na długowieczność bardziej niż geny.

Jeśli ktoś chce schudnąć, oznacza, że ​​stawiasz swój pierwszy krok w złym kierunku. Poniżej znajduje się 11 zdrowych nawyków związanych z pojęciem długowieczność.

Ćwicz i pozostań aktywny fizycznie – zdrowe nawyki na długowieczność

To może nie zająć wiele, aby osoba czerpała korzyści z ćwiczeń. 15 minut każdego dnia może dodać do trzech lat życia przeciętnego człowieka, mówi .

„Joga może znacznie zwiększyć elastyczność i wzmocnić rdzeń, jak nigdy dotąd, przy minimalnym wpływie na siebie. Dynamiczny opór sprawia, że ​​nieustannie angażujesz mięśnie, które podnoszą tętno, aby dostarczyć krew do mięśni ”- mówi Dallas Page, właściciel DDP Yoga.

długowieczność

Orzechy – poprawa zdrowia i dobrego samopoczucia

Orzechy, zapakowane w składniki odżywcze, zawierają białko, przeciwutleniacze, błonnik i wiele korzystnych związków, pisze .

Orzechy są doskonałym źródłem witamin i minerałów, w tym miedzi, niacyny, magnezu , potasu, kwasu foliowego oraz witamin B6 i E, stwierdza .

Proste dodanie kilku orzechów do codziennej diety może zapewnić dobre zdrowie, a nawet zwiększyć długość życia.

Żywność na bazie roślin – promowanie długiego życia i zdrowych nawyków

Istnieje możliwość, że osoby, które spożywają wiele różnych rodzajów owoców, orzechów, nasion, produktów pełnoziarnistych, fasoli i warzyw, mogą przedłużyć ich życie.

 stwierdza, że ​​te efekty są wynikiem bogatych składników odżywczych i przeciwutleniaczy, które zawierają pokarmy roślinne. Te składniki odżywcze obejmują również kwas foliowy, witaminę C, polifenole i karotenoidy.

Inne raporty z  and  nie wykazują żadnych powiązań lub znacznie słabszych więzi z zaobserwowanymi negatywnymi skutkami głównie w odniesieniu do spożycia przetworzonego mięsa.

Powodem, dla którego odkrycia potwierdzają pogląd, że osoby spożywające więcej pokarmów roślinnych są zdrowsze, może być fakt, że weganie i wegetarianie mają tendencję do większej świadomości zdrowotnej.

Nie możemy kwestionować jednego faktu: jedzenie obfitości pokarmów roślinnych może mieć korzystny wpływ na zdrowie i długość życia.

Ci, którzy jedzą obfitość pokarmów pochodzenia roślinnego, są bardziej skłonni żyć dłużej i unikać wielu typowych problemów zdrowotnych.

Odłóż widelec – nie jedz więcej jedzenia niż potrzebujesz

Obecnie istnieje duże zainteresowanie powiązaniem między liczbą kalorii spożywanych przez człowieka a długością życia.

W  opublikowano kilka badań na zwierzętach, które wykazały, że zmniejszenie spożycia kalorii o 10-50 procent może zwiększyć maksymalną długość życia.

Według  ,  i  , badania przeprowadzone na ludziach znanych z długowieczności wykazały również powiązania między niższym spożyciem kalorii a dłuższą żywotnością.

Ważne jest, aby pamiętać, że próba ograniczenia kalorii w dłuższym okresie nie jest zwykle osiągalnym celem i często prowadzi do negatywnych skutków ubocznych, które mogą obejmować niską temperaturę ciała, zwiększony głód i zmniejszenie popędu płciowego, stwierdza badanie w  .

Nie wiadomo jeszcze, czy ograniczenie kalorii u ludzi przedłuża ich życie lub spowalnia proces starzenia się.

Ostatnie słowo : Chociaż istnieje możliwość zmniejszenia liczby spożywanych kalorii, może pomóc ci żyć dłużej i zwiększyć odporność, konieczne są dalsze badania, aby potwierdzić, czy dotyczy to ludzi.

Palenie – główny odstraszacz długowieczności

Czy są jakieś zdrowe nawyki? Nigdy nie jest za późno, aby rzucić palenie.

Jedno z  wykazało, że palacze, którzy zrezygnowali z przyzwyczajenia przed ukończeniem 35 roku życia, mogliby zwiększyć długość życia nawet o 8-1 / 2 lat.

Nawet jeśli rzucisz palenie w wieku 60 lat, możesz dodać do swojego życia prawie cztery lata, jak podaje  i  . Może to być korzystne nawet dla tych, którzy nie zrezygnują z pracy do lat 80-tych.

Kiedy zgasisz ostatniego papierosa, może dodać lat do twojego życia. Zawsze można zrezygnować z korzyści niezależnie od wieku, w którym zdecydujesz się to zrobić.

Zmniejsz stres – zdrowe nawyki dodają lata

Istnienie stresu wpływa na długowieczność. Czy istnieją zdrowe nawyki zmniejszające stres?

„Stres jest często określany jako cichy zabójca i powoduje wiele szkodliwych, często pomijanych efektów, które mogą wprowadzić ból i napięcie w codzienne czynności, w tym pracę, szkołę, przyjaźnie, związki, a nawet nawyki snu. Może również powodować cierpienie fizyczne i może objawiać się bólem głowy, rozstrojem żołądka lub bólem pleców. Stres może zmniejszać zdolność układu odpornościowego do zwalczania przeziębienia i innych chorób, które normalnie organizm mógłby odeprzeć ”- mówi Dan Buettner, założyciel Blue Zones.

„Możliwe jest być żywym i zdrowym, czuć się lepiej o sobie i czuć się atrakcyjnym w jakimkolwiek ciele, które zamieszkujemy. Możliwe jest osiągnięcie zdrowej wagi poprzez zrzucanie zasad diety i ufanie wewnętrznym mechanizmom, takim jak głód, apetyt i sytość. Nowy paradygmat – Zdrowie w każdym rozmiarze – promuje szczęście i zdrowie dla ludzi każdej wielkości – i ufając, że nasze ciała wiedzą najlepiej, jak osiągnąć i utrzymać zdrową wagę. Dziesięciolecia badań wyjaśniają: zabezpieczenia biologiczne zapobiegają utracie wagi przez większość ludzi, pomimo czujnej diety i ćwiczeń fizycznych.Badania pokazują również, że organizm ma wbudowany system regulacyjny, aby utrzymać zdrową wagę, gdybyśmy tylko mieli do niego zaufanie. ”- stwierdza dr Linda Bacon .

Śmiech i optymizm mogą być dwiema kluczowymi częściami rozwiązania stresu.

„Badania wykazały, że medytacja może również poprawiać objawy stanów związanych ze stresem, przewlekłych schorzeń i zwiększać poczucie dobrego samopoczucia. Inną wielką korzyścią, która wydaje się sprzeczna z intuicją, jest to, że magicznie osobiście odkryłem, że im więcej medytujemy, tym więcej czasu mamy.” dzieli Lystia Putranto z BookMeditationRetreats .

Ostatnie słowo : „Kobiety w wieku średnim są bardziej podatne na negatywne skutki stresu dzięki wszystkim innym, co dzieje się z hormonami. Jakość żywności i ćwiczenia wysokiej jakości stają się kluczowymi czynnikami optymalnego zarządzania energią i wagą. Ciało w stresie trzyma się na wadze. To forma samozachowawczości. Kiedy jesz mniej niż chce ciało, to stres. Podczas ćwiczeń to także stres. Nawet zdrowe ćwiczenia to stres. Jeśli zrobisz to z powolnym postępem i odzyskasz równowagę między sesjami, uczynisz to bardziej odpornym, ale podczas ćwiczeń walczysz z pragnieniem bycia w spoczynku!” Stwierdza Debra Atkinson, założycielka Flipping Fifty.

Kurkuma – przyprawa na długowieczność

Kurkuma jest najpopularniejszą przyprawą o właściwościach przeciwstarzeniowych. Może tak być, ponieważ zawiera związek, kurkuminę, związek wysoce bioaktywny.

Uważa się, że kurkumina wspomaga funkcjonowanie serca, płuc i mózgu ze względu na swoje właściwości przeciwutleniające i przeciwzapalne. Niektórzy uważają, że pomaga to chronić przed problemami związanymi z procesem starzenia się, zgodnie z  , 

Według badań przeprowadzonych w  ,  i  kurkumina wiąże się ze zwiększoną długością życia owadów i myszy.

Żadne z tych odkryć nie zostało powtórzone w każdym  , a obecnie nie ma  dostępnych obecnie do przeglądu.

Pomimo tego braku informacji, kurkuma jest regularnie stosowana w Indiach i jest w większości uważana za bezpieczną.

Zdrowe nawyki obejmują dodawanie trochę dodatków do przypraw do przygotowanej żywności.

Kurkumina jest podstawowym związkiem bioaktywnym w kurkumie i zawiera zarówno właściwości przeciwutleniające, jak i przeciwzapalne. Według niektórych badań na zwierzętach może to wydłużyć czas życia.

kurkuma a długowieczność

 

Zapewnij długowieczność i dobre zdrowie – śpij spokojnie

Sen jest niezbędny do utrzymania funkcji komórek i pomaga w gojeniu ciała i jednym z głównych zdrowych nawyków.

Według ostatnich badań w  , istnieje związek między pojęciem “długowieczność” a regularnymi wzorami snu. Oznacza to przechodzenie na emeryturę i budzenie się mniej więcej o tej samej porze każdego dnia.

Czas trwania snu jest czynnikiem długowieczności, ponieważ zarówno za mało, jak i za dużo jest niezdrowe.

Naukowcy są zdania, że ​​brak snu może powodować stan zapalny i zwiększać ryzyko rozwoju otyłości, pisze  i . Wszystkie te warunki są związane z mniejszą liczbą lat życia.

Z drugiej strony uważa się, że zbyt dużo snu może prowadzić do niskiej aktywności fizycznej, bezrobocia i niezdiagnozowanych warunków zdrowotnych, które mogą zmniejszyć potencjalną długość życia osoby.

Ostatnie słowo: najzdrowszy wzór snu obejmuje 7-8 godzin snu każdej nocy.

Czy picie alkoholu w umiarkowaniu jest zdrowym nawykiem?

Uważa się, że wino jest bardzo korzystne, ponieważ zawiera znaczną ilość przeciwutleniaczy polifenolowych.

Zalecana ilość alkoholu do spożycia, którą należy sklasyfikować jako umiarkowaną, wynosi 1-2 jednostki dziennie lub mniej (maksymalnie 7 jednostek tygodniowo) dla kobiet i mniej niż trzy jednostki dziennie (14 jednostek tygodniowo) dla mężczyzn, stwierdza  .

Jedną z rzeczy, o których należy pamiętać, jest brak wiarygodnych badań potwierdzających założenie, że korzyści płynące z umiarkowanego picia są bardziej znaczące niż te, które wynikają z braku spożywania alkoholu.

Oznacza to, że nie powinieneś pić za możliwe korzyści zdrowotne, jeśli jeszcze nie pijesz.

Ostatnie słowo : każdy, kto pije alkohol, musi zrozumieć potrzebę utrzymania umiarkowanego spożycia, aby zapobiec problemom. Wino może być dla tego korzystne.

Pij kawę / herbatę – to zdrowe nawyki zwalczające ryzyko chorób zdrowotnych

Umiarkowane spożycie zarówno herbaty, jak i kawy może zapewnić korzyści dla zdrowego starzenia się i przedłużonego życia.

Sumienność – uważność poprawia długowieczność

Zdrowe nawyki i bycie sumiennym oznacza, że ​​osoba może być skuteczna, zdyscyplinowana, zorganizowana i skoncentrowana na celach.

Przeprowadzono badania w  które dotyczyły podążania 1500 chłopców i dziewcząt w starszym wieku. Te dzieci uznano za zdyscyplinowane, zorganizowane i wytrwałe, a dane z badania wykazały, że żyją o 11 procent dłużej niż ci, którzy nie byli tak sumienni.

„Utrata 1-2 funtów tygodniowo jest bezpiecznym wskaźnikiem utraty wagi. Najlepszą częścią tej zrównoważonej utraty wagi jest to, że nie wymaga całkowitej zmiany diety. Można to osiągnąć poprzez ograniczenie około 500 kalorii dziennie dzięki prostym zmianom. Zamień sos do sałatek: Dwie łyżki sosu ranczo dodają dodatkowe 145 kalorii i 15 gramów tłuszczu. Zamiana na ocet balsamiczny (trzymaj olej) zapewnia tylko 30 kalorii i 0 gramów tłuszczu. Zamień sodę na wodę: jedna 12-litrowa puszka sody ma 140 kalorii. Zastąp go szklanką lodowatej wody lub seltzera, który ma zero kalorii, co czyni go idealnym wyborem dla nawodnienia. Dodaj plasterki owoców cytrusowych, truskawek lub ogórka, aby smak był bardziej atrakcyjny, co może pomóc Ci pić więcej. ”- mówi Alyssa Rothschild , RDN, CDN.

„Uważność okazała się skuteczna w radzeniu sobie z jedzeniem emocjonalnym i utratą wagi. Uważne jedzenie to praktyka spowalniania, angażowania wszystkich zmysłów, zatrzymywania się między ukąszeniami, aby wziąć oddech i budować świadomość naszego wewnętrznego krajobrazu. Kiedy stajemy się bardziej świadomi, możemy zacząć lepiej rozumieć nasze wyzwalacze emocjonalne i reakcje na stres oraz zmieniać nasze zachowanie, aby dokonywać zdrowszych wyborów. ”- powiedziała Chrissa Santoro , dyrektor ds. Komunikacji zewnętrznej i nauczycielka jogi w Omega Institute for Holistic Studies w Rhinebeck w Nowym Jorku .

Powodem tego jest fakt, że ci, którzy są sumienni, nie są tak narażeni na ryzyko i negatywne reakcje na stres, ale częściej odnoszą sukces zawodowy i podejmują odpowiedzialne decyzje dotyczące swojego zdrowia.

Sumienność rozwija się na każdym etapie życia i zaczyna się od prostych rzeczy i idzie do przodu.

Ostatnie słowo : „Ludzie zawsze myślą, że jest szybka naprawa: oczyszczenie , detoks, smoothie, ujęcie itp. Rzeczywistość jest taka: zmiana odżywiania jest powolna. Zrównoważone nawyki wymagają miesięcy, a nawet lat, aby stworzyć i utrzymać. Zmiana odżywiania zmienia małą część tego, kim jesteś; ważne jest, aby to uszanować. ”stwierdza Monica Auslander Moreno, MS, RDN z Essence Nutrition .

Ostateczne spojrzenie na zdrowe nawyki związane z długowiecznością

Chociaż genetyka jest częściowo odpowiedzialna za długowieczność, znaczna część sposobu, w jaki żyjesz, pozostaje pod twoją kontrolą.

Postępuj zgodnie z tymi wskazówkami, jeśli masz ochotę osiągnąć starość.

Artykuł pochodzi z serwisu .

Bądź pierwszy, który skomentuje ten wpis!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.


*