Jak zapobiec przeziębieniu

przeziębienie

Kiedy nasz system odpornościowy jest osłabiony, szybciej łapiemy infekcje i przeziębiamy się. Dotyczy to zarówno dzieci, młodzieży, jak i dorosłych. Wpływ na to ma wiele czynników, które można ograniczyć, wzmacniając te, które przyczyniają się do usprawnienia naszej odporności a tym samym do zmniejszenia ryzyka zachorowania.

To, co osłabia naszą odporność to między innymi niewłaściwa dieta, nadużywanie alkoholu, palenie papierosów, stres oraz nieregularny tryb życia, częste podróżowanie i zmiana klimatu, częste kuracje antybiotykowe.
Jeśli zatem zależy nam na wzmocnieniu naszego organizmu, warto ograniczyć wyżej wymienione czynniki i wprowadzić do naszego życia pewne istotne zmiany, które zmniejszą ryzyko częstych infekcji i przeziębień. Duże znaczenie ma tu dieta, jaką stosujemy.

Szalenie istotnym czynnikiem odpowiedzialnym za prawidłowe funkcjonowanie organizmu jest właściwie skomponowana dieta.
W przypadku niemowląt zaleca się karmienie mlekiem matki, w składzie którego znajdują się przeciwciała oraz bogactwo składników odżywczych, które zmniejszają ryzyko zachorowań.
W diecie dzieci starszych nie powinno zabraknąć owoców i warzyw, jaj i mięsa, w składzie których skumulowane są cenne witaminy oraz minerały.
Warto pamiętać o zróżnicowaniu diety, dzięki czemu organizm otrzymuje wiele cennych składników potrzebnych do prawidłowego rozwoju i funkcjonowania.

Wskazane ponadto jest hartowanie organizmu, właściwa pielęgnacja ciała a także sięgnięcie po suplementy diety o właściwościach wzmacniających i uodparniających.

Przeziębienie dopada nas często w okresie jesiennym, kiedy to nie jesteśmy jeszcze przyzwyczajeni do właściwej pielęgnacji i ochrony naszego ciała. Warto jednak pamiętać o tym, że ochłodzenie się winno być dla nas informacją, iż zadbać należy o zmianę naszej odzieży oraz o zastosowanie pewnych środków ostrożności.
W okresie tym warto dlatego ubierać się na tak zwaną cebulkę, która umożliwia założenie lub ściągnięcie warstwy zabezpieczając tym samym organizm przed przechłodzeniem lub przegrzaniem.
Naszą odporność poprawiają także codzienne kąpiele, które zacząć powinien strumień ciepłej wody a skończyć chłodny prysznic. Taki zabieg dodatkowo przyspieszy krążenie krwi, dzięki czemu każda komórka zostanie należycie dotleniona.
Bicze chłodnej wody należy rozpocząć od 30 sekundowego prysznica na stopy. Każdego dnia warto dołączać kolejne partie ciała: podudzia, uda, ręce, tułów, kark. Taki zabieg hartuje organizm, co wzmacnia naszą odporność.

Hartując organizm powinniśmy zadbać o to, by miał on kontakt z powietrzem, wodą i słońcem. W takich warunkach system odpornościowy usprawnia swoją pracę, radząc sobie skuteczniej z wirusami i bakteriami.
Zabieg ten należy rozpocząć już od najmłodszych lat, toteż nie powinniśmy zabraniać dzieciom zabaw na świeżym powietrzu, ubierając je odpowiednio do panujących warunków pogodowych.
Doskonałym miejscem hartującym organizm jest także basen, który dodatkowo korzystnie wpływa na naszą sylwetkę, odciąża kręgosłup.
Każdego dnia, bez względu na pogodę, powinniśmy wybrać się również na spacer, podczas którego dotlenimy nasz organizm.

Równie istotnym czynnikiem mającym wpływ na hartowanie organizmu jest temperatura panująca w mieszkaniu. Zimą najbardziej optymalna jest ta w granicach 18-20 stopni C. Pamiętać należy także o wietrzeniu pomieszczeń, również przed położeniem się spać.

Infekcje przenoszą się drogą kropelkową, toteż unikajmy miejsc, w których przebywają osoby chore, zakatarzone i kaszlące.

W okresie wzmożonych zachorowań zaleca się sięgnięcie po preparaty wzmacniające układ odpornościowy, tak zwane preparaty immunostymulujące, które ochronią nas przed przeziębieniem.
Najczęściej stosowane i polecane przez farmaceutów składniki wzmacniające odporność to:
aloes dostępny w postaci syropu, soku, tabletek. Wyciąg z tej rośliny wzmacnia odporność zwiększając produkcję przeciwciał i limfocytów we krwi,
żeń-szeń dostępny w postaci preparatów prostych lub złożonych, połączonych z witaminami i minerałami. Wzmacnia odporność, pobudza aktywność limfocytów,
olej rybny z wątroby rekina, pobudza syntezę leukocytów i przeciwciał zwiększając odporność organizmu,
zestaw witamin i mienrałów.

Każdy z nas powinien zatroszczyć się należycie o swoje ciało. Warto dlatego zdrowo się odżywiać, ubierać się adekwatnie do panujących warunków pogodowych a także pamiętać, że świeże powietrze to nasz przyjaciel, dając organizmowi możliwość nacieszenia się nim.

Bądź pierwszy, który skomentuje ten wpis!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.


*