Koenzym Q10

Rate this post

Koenzym Q10, znany również jako CoQ10, jest związkiem, który pomaga generować energię w komórkach. Twój organizm produkuje CoQ10 naturalnie, ale jego produkcja zmniejsza się wraz z wiekiem. Na szczęście, można również uzyskać CoQ10 poprzez suplementy lub żywność. Warunki zdrowotne, takie jak choroby serca, zaburzenia mózgu, cukrzyca i nowotwory, zostały powiązane z niskim poziomem CoQ10. Nie jest jasne, czy niskie poziomy CoQ10 powodują te choroby, czy też są ich skutkiem. Jedno jest pewne: wiele badań ujawniło szeroki zakres korzyści zdrowotnych CoQ10. Oto wszystko, co musisz wiedzieć o CoQ10.

CoQ10

Czym jest CoQ10?

CoQ10 to związek stworzony przez organizm i przechowywany w mitochondriach komórek. Mitochondria są odpowiedzialne za produkcję energii. Chronią również komórki przed uszkodzeniami oksydacyjnymi i chorobotwórczymi bakteriami lub wirusami Produkcja CoQ10 spada wraz z wiekiem. Tak więc, starsi ludzie wydają się być niewystarczający w tym związku.

Inne przyczyny niedoboru CoQ10

Badania wykazały, że CoQ10 odgrywa kilka kluczowych ról w twoim ciele. Jedną z jego podstawowych funkcji jest pomoc w generowaniu energii w komórkach. Jest on zaangażowany w wytwarzanie adenozynotrifosforanu (ATP), który jest zaangażowany w transfer energii w komórkach. Jego inna istotna rola polega na pełnieniu funkcji przeciwutleniacza i ochronie komórek przed uszkodzeniami oksydacyjnymi,Nadmierna ilość wolnych rodników prowadzi do uszkodzeń oksydacyjnych, które mogą zakłócać prawidłowe funkcjonowanie komórek. Wiadomo, że jest to przyczyną wielu schorzeń zdrowotnych,Biorąc pod uwagę, że ATP jest używany do wykonywania wszystkich funkcji organizmu, a uszkodzenia oksydacyjne są destrukcyjne dla komórek, nie jest zaskakujące, że niektóre choroby przewlekłe zostały powiązane z niskimi poziomami CoQ10 ,CoQ10 jest obecny w każdej komórce twojego ciała. Jednak najwyższe stężenia występują w organach o największym zapotrzebowaniu na energię, takich jak serce, nerki, płuca i wątroba .

Poniżej znajduje się lista 9 głównych korzyści płynących z CoQ10.

  1. Pomaga w leczeniu niewydolności serca.
działanie

Niewydolność serca jest często konsekwencją innych schorzeń serca, takich jak choroba wieńcowa lub wysokie ciśnienie krwi Warunki te mogą prowadzić do zwiększonego uszkodzenia oksydacyjnego i zapalenia żył i tętnic,Niewydolność serca ma miejsce, gdy problemy te wpływają na serce do tego stopnia, że nie jest ono w stanie regularnie skurczyć, zrelaksować się lub pompować krwi przez ciało.Co gorsza, niektóre metody leczenia niewydolności serca mają niepożądane skutki uboczne, takie jak niskie ciśnienie krwi, podczas gdy inne mogłyby jeszcze bardziej obniżyć poziom CoQ10 .W badaniu przeprowadzonym na 420 osobach z niewydolnością serca, leczenie CoQ10 przez dwa lata poprawiło ich objawy i zmniejszyło ryzyko śmierci z powodu problemów z sercem.Również inne badanie traktowało 641 osób z CoQ10 lub placebo przez rok. Pod koniec badania, osoby z grupy CoQ10 były rzadziej hospitalizowane z powodu pogarszającej się niewydolności serca i miały mniej poważnych powikłań ,Wydaje się, że leczenie CoQ10 może pomóc w przywróceniu optymalnego poziomu produkcji energii, zmniejszyć uszkodzenia oksydacyjne i poprawić pracę serca, co może pomóc w leczeniu niewydolności serca.

Podsumowanie:
CoQ10 wydaje się pomagać w leczeniu niewydolności serca poprzez poprawę funkcji serca, zwiększenie produkcji ATP i ograniczenie uszkodzeń oksydacyjnych.

CoQ10 jest bezpośrednio zaangażowany w ten proces. Wraz z wiekiem produkcja CoQ10 spowalnia, zmniejszając skuteczność ochrony jaj przed uszkodzeniami oksydacyjnymi.Uzupełnienie CoQ10 wydaje się być pomocne i może nawet odwrócić związany z wiekiem spadek jakości i ilości jaj.Podobnie, plemniki męskie są podatne na skutki uszkodzeń oksydacyjnych, co może skutkować zmniejszoną liczbą plemników, niską jakością plemników i niepłodnością.W kilku badaniach stwierdzono, że uzupełnienie CoQ10 może poprawić jakość, aktywność i koncentrację plemników poprzez zwiększenie ochrony antyoksydacyjnej,

Podsumowanie:
Właściwości przeciwutleniające CoQ10 mogą pomóc poprawić jakość spermy i zmniejszyć spadek liczby i jakości jaj u kobiet.

Twoja skóra jest największym organem w organizmie i jest szeroko narażona na działanie szkodliwych czynników przyczyniających się do starzenia się.Środki te mogą być wewnętrzne lub zewnętrzne. Niektóre wewnętrzne czynniki uszkadzające obejmują uszkodzenia komórek i zaburzenia równowagi hormonalnej. Czynniki zewnętrzne obejmują czynniki środowiskowe, takie jak promienie UV . Szkodliwe elementy mogą prowadzić do zmniejszenia nawilżenia skóry i ochrony przed agresorami środowiskowymi, a także do przerzedzenia warstw skóry. Zastosowanie CoQ10 bezpośrednio na skórę zmniejsza uszkodzenia spowodowane czynnikami wewnętrznymi i zewnętrznymi poprzez zwiększenie produkcji energii w komórkach skóry i promowanie ochrony antyoksydacyjnej . W rzeczywistości wykazano, że CoQ10 stosowany bezpośrednio na skórę redukuje uszkodzenia oksydacyjne spowodowane promieniami UV, a nawet zmniejsza głębokość zmarszczek. Wreszcie, osoby z niskim poziomem CoQ10 wydają się bardziej podatne na zachorowanie na raka skóry.

  1. zmniejsza bóle głowy.

Nieprawidłowa funkcja mitochondriów może prowadzić do zwiększonego wychwytywania wapnia przez komórki, nadmiernej produkcji wolnych rodników i zmniejszonej ochrony antyoksydacyjnej. Może to spowodować niską energię w komórkach mózgowych, a nawet migreny.Ponieważ CoQ10 żyje głównie w mitochondriach komórek, wykazano poprawę funkcji mitochondriów i pomóc zmniejszyć stan zapalny, który może wystąpić podczas migreny .W rzeczywistości, badanie wykazało, że uzupełnienie CoQ10 było trzy razy bardziej prawdopodobne niż placebo w celu zmniejszenia liczby migren u 42 osób.Dodatkowo, niedobór CoQ10 zaobserwowano u osób cierpiących na migrenę. Jedno z większych badań wykazało, że 1 550 osób o niskim poziomie CoQ10 doświadczyło coraz mniej poważnych bólów głowy po leczeniu CoQ10. Co więcej, wydaje się, że CoQ10 nie tylko pomaga w leczeniu migreny, ale może również jej zapobiegać.

  1. Pomaga w wykonywaniu ćwiczeń.

Stres oksydacyjny może mieć wpływ na funkcjonowanie mięśni, a tym samym na sprawność fizyczną . Podobnie, nieprawidłowa funkcja mitochondriów zmniejsza energię mięśni, utrudniając mięśniom skuteczne kurczenie się i podtrzymywanie wysiłku fizycznego.CoQ10 może pomóc ćwiczyć wydajność poprzez zmniejszenie stresu oksydacyjnego w komórkach i poprawę funkcji mitochondrialnych. W rzeczywistości jedno z badań dotyczyło wpływu CoQ10 na aktywność fizyczną. Uzupełnienie 1.200 mg CoQ10 na dobę przez 60 dni wykazało zmniejszenie stresu oksydacyjnego. Ponadto uzupełnienie CoQ10 pomaga zwiększyć wydolność podczas ćwiczeń i zmniejsza zmęczenie.

  1. Pomaga w walce z cukrzycą.

Stres oksydacyjny może spowodować uszkodzenie komórek. Może to prowadzić do chorób metabolicznych, takich jak cukrzyca. Nieprawidłowa funkcja mitochondriów została również powiązana z insulino opornością. Wykazano, że CoQ10 poprawia wrażliwość na insulinę i reguluje poziom cukru we krwi. Uzupełnienie CoQ10 również pomóc zwiększyć stężenie CoQ10 we krwi nawet trzykrotnie u osób z cukrzycą, które zazwyczaj wykazują niski poziom tego związku. Ponadto w jednym z badań przez 12 tygodni badano osoby cierpiące na cukrzycę typu 2 z dodatkiem CoQ10. W ten sposób znacznie obniżył się poziom cukru na czczo i hemoglobiny A1C, która jest średnią poziomu cukru we krwi w ciągu ostatnich dwóch do trzech miesięcy. Wreszcie, CoQ10 może pomóc w zapobieganiu cukrzycy poprzez stymulowanie rozkładu tłuszczów i zmniejszanie akumulacji komórek tłuszczowych, które mogą prowadzić do otyłości lub cukrzycy typu 2.

  1. Zmniejsza zachorowalność na raka.

Znane jest, że stres oksydacyjny powoduje uszkodzenie komórek i wpływa na ich funkcjonowanie. Jeśli organizm nie jest w stanie skutecznie walczyć z uszkodzeniami oksydacyjnymi, struktura komórek może ulec uszkodzeniu, co może zwiększyć ryzyko zachorowania na raka. CoQ10 chroni komórki przed stresem oksydacyjnym i wspomaga produkcję energii komórkowej, promując ich zdrowie i przetrwanie. Co ciekawe, wykazano, że pacjenci chorzy na raka mają niższy poziom CoQ10. Niski poziom CoQ10 związany jest z aż 53,3% wyższym ryzykiem zachorowania na raka i wskazuje na zły rokowania dla różnych rodzajów nowotworów. Co więcej, jedno z badań sugerowało również, że uzupełnienie CoQ10 pomaga w zmniejszeniu prawdopodobieństwa nawrotu choroby nowotworowej.

Podsumowanie:
CoQ10 odgrywa kluczową rolę w ochronie DNA komórek i przetrwania komórek, które są silnie związane z profilaktyką nowotworową i nawrotami.
  1. Jest dobry dla mózgu.

Mitochondria są głównymi generatorami energii komórek mózgowych. Funkcja mitochondriów zmniejsza się wraz z wiekiem. Całkowita dysfunkcja mitochondrialna może prowadzić do śmierci komórek mózgowych i chorób takich jak choroba Alzheimera i Parkinson. Niestety, mózg jest bardzo podatny na uszkodzenia oksydacyjne z powodu wysokiej zawartości kwasów tłuszczowych i wysokiego zapotrzebowania na tlen. To uszkodzenie oksydacyjne zwiększa produkcję szkodliwych związków, które mogą wpływać na pamięć, funkcje poznawcze i fizyczne. CoQ10 może zredukować te szkodliwe związki, prawdopodobnie spowalniając postęp choroby Alzheimera i Parkinsona.

Podsumowanie:
Wykazano, że CoQ10 chroni komórki mózgowe przed uszkodzeniami oksydacyjnymi i redukuje działanie szkodliwych związków, które mogą prowadzić do chorób mózgu.
  1. CoQ10 chroni układ oddechowy

Spośród wszystkich twoich organów, twoje płuca mają największy kontakt z tlenem. To czyni je bardzo podatnymi na uszkodzenia oksydacyjne.Zwiększone uszkodzenia oksydacyjne w płucach i słaba ochrona antyoksydacyjna, w tym niski poziom CoQ10, prowadzą do chorób płuc, takich jak astma i przewlekła obturacyjna choroba płuc. Ponadto wykazano, że osoby cierpiące na te schorzenia prezentują niższy poziom CoQ10 Badanie wykazało, że uzupełnienie CoQ10 zmniejszyło stan zapalny u osób z astmą, jak również zapotrzebowanie na leki steroidowe do jej leczenia. Inne badanie wykazało poprawę wyników ćwiczeń u osób cierpiących na POChP. Obserwowano to poprzez lepsze dotlenienie tkanek i częstość akcji serca po uzupełnieniu CoQ10. Ubichinol stanowi 90% CoQ10 we krwi i jest formą najbardziej chłonną. Dlatego też zaleca się wybór suplementów zawierających postać ubichinolu.Jeśli chcesz kupić suplement CoQ10 zawierający postać ubiquinol, to jest doskonały wybór na allegro. Standardowa dawka CoQ10 waha się od 90 mg do 200 mg na dobę. Dawki do 500 mg wydają się dobrze tolerowane, a w kilku badaniach zastosowano jeszcze wyższe dawki bez żadnych poważnych skutków ubocznych. Ponieważ CoQ10 jest związkiem rozpuszczalnym w tłuszczach, jego absorpcja jest powolna i ograniczona. Jednak przyjmowanie suplementów CoQ10 z żywnością może pomóc organizmowi wchłonąć go do trzech razy szybciej niż przyjmowanie bez jedzenia.Dodatkowo, niektóre produkty oferują formę rozpuszczalną CoQ10 lub połączenie CoQ10 i olejów w celu poprawy jego absorpcji.Twoje ciało nie przechowuje CoQ10. Dlatego też zaleca się dalsze korzystanie z niego, aby dostrzec jego korzyści . Uzupełnienie CoQ10 jest dobrze tolerowane przez ludzi i ma niską toksyczność. W rzeczywistości, uczestnicy niektórych badań nie wykazali większych skutków ubocznych przyjmując dzienne dawki 1200 mg przez 16 miesięcy. Jeśli jednak pojawią się efekty uboczne, zaleca się podzielenie dawki dziennej na dwie do trzech mniejszych dawek.

Podsumowanie:
Ponieważ CoQ10 jest rozpuszczalny w tłuszczach, zaleca się przyjmowanie go z żywnością lub stosowanie produktów, które łączą go z olejami w celu poprawy jego wchłaniania. Uzupełnienie CoQ10 wydaje się być dobrze tolerowane przez jednostki i ma niską toksyczność.

Źródła żywności CoQ10

Podczas gdy można łatwo spożywać CoQ10 jako suplement, można go również znaleźć w niektórych produktach spożywczych.Wydaje się, że CoQ10 jest podobnie wchłaniany w formie kapsułek lub poprzez żywność.

Następujące produkty spożywcze zawierają CoQ10:

Mięso organowe: Serce, wątroba i nerki.
Mięśnie: Wieprzowina, wołowina i kurczak
Gruba ryba: Pstrąg, śledź, makrela i sardynka
Warzywa: Szpinak, kalafior i brokuły
Owoce: Pomarańcze i truskawki
Jarzyny strączkowe: Fasola sojowa, soczewica i orzeszki ziemne
Orzechy i nasiona: Nasiona sezamu i pistacje
Oleje: Olej sojowy i rzepakowy

Podsumowanie:
CoQ10 znajduje się w niektórych produktach spożywczych, zwłaszcza w organach mięsnych. Ponadto wydaje się, że jest równie dobrze wchłaniany przez żywność, jak i przez suplementy.

CoQ10 jest rozpuszczalnym w , witamino podobnym związkiem, który wydaje się mieć wiele korzyści zdrowotnych. Jest zaangażowany w produkcję energii komórkowej i służy jako przeciwutleniacz. Te właściwości czynią go pomocnym w zachowaniu komórek oraz zapobieganiu i leczeniu niektórych chorób przewlekłych.Wykazano, że CoQ10 przyczynia się do poprawy zdrowia serca i regulacji poziomu cukru we krwi, pomaga w profilaktyce i leczeniu nowotworów oraz zmniejsza częstotliwość występowania migreny. Może również zmniejszyć uszkodzenia oksydacyjne, które prowadzą do zmęczenia mięśni, uszkodzenia skóry oraz chorób mózgu i płuc. CoQ10 można znaleźć jako dodatek, który wydaje się być dobrze tolerowany. Dodatkowo znajduje się w niektórych produktach spożywczych, takich jak organy zwierzęce, warzywa i rośliny strączkowe. Ponieważ produkcja CoQ10 spada wraz z wiekiem, dorośli w każdym wieku mogliby z niej korzystać w większym stopniu. Niezależnie od tego, czy spożywasz więcej żywności z wysoką zawartością CoQ10, czy też zażywasz suplementy, CoQ10 może być korzystne dla Twojego zdrowia.

Gdzie kupić i w jakiej cenie

CoQ10 najtaniej kupić klikając w baner na naszej stronie. Znajdziesz tam CoQ10 w najlepszej cenie.

Gdzie kupić i w jakiej cenie
Heart health

The post appeared first on .

Bądź pierwszy, który skomentuje ten wpis!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.


*